چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹

اسدالله نیک‌نژاد:

نفس نمایشگاه «رصتا» یک گردهمایی تخصصی است/ برای مردمی‌تر شدن آن تلاش‌هایی صورت گرفته که نیاز به تلاش و تبلیغات بیشتری دارد

اسدالله نیکنژاد

سینماپرس: اسدالله نیک‌نژاد سینماگر پیشکسوت در بازدید از نمایشگاه «رصتا» به ظرفیت این نمایشگاه در تشویق مردم به سواد رسانه‌ای اشاره کرد.

به گزارش سینماپرس، اسدالله نیک‌نژاد نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان تلویزیون و سینما در بازدید از سومین نمایشگاه رصتا، به مهر بیان کرد: اولین باری است که چنین جایی آمدم و ظاهر را که نگاه می‌کنم، می‌بینم فضایش حرفه‌ای است و با بازدید از غرفه‌ها می‌توان فهمید که سکوها، تا چه حد روی محتوا یا تکنیک کار می‌کنند و چه تاثیری روی فرهنگ دارند.

وی افزود: فرق نمی‌کند در چه جامعه‌ای نمایشگاه برگزار می‌کنید، شما در هر جامعه‌ای اگر نمایشگاهی برگزار کنید و با علوم و فنون جدید جامعه را هشدار دهید، یک قدم مثبت برای احیای فرهنگ برداشته‌اید؛ حال آن نمایشگاه علمی و پزشکی باشد و یا نمایشگاه صنعتی یا فرهنگی باشد.

نیک‌نژاد تصریح کرد: شخصاً فکر می‌کنم هر نمایشگاهی که تکنیکی و فنی باشد و سطح علمی جامعه را بالا بیارد و مردم را تشویق به ارتقای سواد رسانه‌ای کند، بسیار کار مثبتی است و کمک می‌کند تا در جامعه نگاه جدیدی باز شود.

کارگردان سریال «پاییز صحرا» در پایان عنوان کرد: اگر شما فقط افراد فنی و نخبگان و بخشی از مردم را در نمایشگاه را دیده‌اید، دلیلش این است که قرار نیست در هر نمایشگاهی توده مردم حاضر باشند چون نفس این نمایشگاه، یک گردهمایی تخصصی است اما امسال برای مردمی‌تر شدن آن تلاش‌هایی صورت گرفته که نیاز به تلاش و تبلیغات بیشتری دارد تا در دوره‌های بعد، از این لحاظ، پرشورتر باشد.